کیفیت در جوش احتراقی (جوش کدولد)

کیفیت در جوش احتراقی (جوش کدولد) دلیل اختلاف در برتر بودن این جوش در مقایسه با انواع مختلف جوش می باشد. همانطور که میدانید، جوش احتراقی (جوش کدولد) نوعی جوش می باشد که در آن ۲ هادی فلزی به صورت کاملا یکپارچه و بسیار محکم به یکدیگر جوش میخورند. کیفیت در جوش احتراقی (جوش کدولد)، لازمه ی چند فاکتور اصلی میباشد. در صورت عدم وجود اینگونه فاکتورها ، نمیتوان از صحت کارآمدی جوش مطمئن بود.

چند فاکتور مهم کیفیت در جوش احتراقی (جوش کدولد)

  • تخلخل: یکی از مهم ترین فاکتورهای کیفیت در جوش احتراقی (جوش کدولد) عدم وجود تخلخل است. این ناپیوستگی شامل حفره هایی گازی می باشد که به شکل حباب درآمده و در میان یا سطح جوش قرار می گیرند.
  • یکنواختی مقطع برش خورده:  مقطع برش خورده ی جوش احتراقی (جوش کدولد) باید یکنواخت و صیقلی باشد. هرچه این مقطع یکنواخت تر باشد  کیفیت در جوش احتراقی (جوش کدولد) بیشتر خواهد بود.
  • رنگ : روشن بودن رنگ جوش نشاندهنده ی  کیفیت در جوش احتراقی (جوش کدولد) میباشد. هرچه رنگ جوش تیره تر باشد، نشاندهنده ی عدم کیفیت در جوش احتراقی (جوش کدولد) می باشد.
  • سرباره: در طی واکنش جوش احتراقی، آلومینیوم در مخلوط با اکسیژن باعث ایجاد اکسید آلومینیوم می شود که با کلیه ناخالصی ها به صورت شناور در بالا قرار میگیرد که به اصطلاح به آن سرباره میگویند. وجود سرباره و عدم چسبندگی و راحت کنده شدن آن از جوش، نشان دهنده ی کیفیت در جوش احتراقی (جوش کدولد) می باشد.
  • خلوص: وجود درجه ی بالای خلوص در جوش احتراقی، یکی دیگر از فاکتورهای کیفیت در جوش احتراقی (جوش کدولد) میباشد. درصد خلوص بالا باعث مستحکم تر شدن جوش و یکپارچه شدن بیشتر آن می شود.

جوش احتراقی (جوش کدولد) شرکت PTS

شرکت PTS، طراح ، تولید کننده  و مجری انواع سیستم ارتینگ و حفاظت در برابر صاعقه با تکیه بر توان مهندسین خود توانسته ترکیبی ایجاد کند تا کمترین تخلخل و بیشترین خلوص مس را در جوش های احتراقی (جوش های کدولد) ایجاد شده  دارا باشد و بهترین و با کیفیت ترین نوع جوش احتراقی (جوش کدولد) را در ابعاد جهانی تولید کند.
جوش احتراقی (جوش کدولد) تولید شده توسط شرکت PTS با استفاده از بهترین مواد اولیه و خلوص بالای مواد سازنده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. کیفیت بالای این جوش در ویدیوی زیر کاملا مشهود است.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *